Z życia szkoły… czerwiec 2014

W dniach 7-9 maja uczniowie klas 3cs, 2a, 2b wraz z p. Bulejak, p. Dulik, p. Woźnicką udali się do Pragi.

Wycieczka rozpoczęła  się o godzinie  7.00. Pierwszym etapem naszej wyprawy były Wambierzyce, gdzie zobaczyliśmy monumentalną Bazylikę NMP zbudowaną na wzór Jerozolimy. Następnie Drogą Stu Zakrętów pojechaliśmy do skalnego labiryntu „Błędne Skały” jednej z głównych atrakcji krajoznawczych Gór Stołowych, labiryntu szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich. Wiele skał ma własne nazwy np.: „Skalne Siodło”, „Kurza Stopka”, „Labirynt”, „Tunel”, „Wielka Sala”. W Czermnej zwiedziliśmy Kaplicę Czaszek i spacerem przez Park Zdrojowy w Kudowie doszliśmy do zdrojowej pijalni gdzie spróbowaliśmy leczniczych wód mineralnych. Ok. godz. 17.00 – 18.00 przejechaliśmy do ośrodka na obiadokolację i nocleg.

II dnia zwiedzaliśmy Pragę. W Pradze z przewodnikiem zwiedziliśmy m.in. Stare Miasto, Plac Wacława, Most Karola, przejechaliśmy się metrem. Wieczorem wróciliśmy do ośrodka na obiadokolację.

III dnia krótki przejazd do Kłodzka, a tam zobaczyliśmy most św. Jana, nad Młynówką, potocznie nazywany mostem Wita Stwosza porównywany do słynnego mostu Karola w Pradze i ogromną Twierdzę Kłodzką z jej podziemnymi labiryntami – jedną z największych atrakcji turystycznych miasta i regionu, który przyciąga przyjezdnych swą tajemniczością. Przejazd do Złotego Stoku, gdzie zwiedziliśmy Kopalnię złota, muzeum minerałów i zobaczyliśmy podziemny wodospad. Część trasy zwiedzania mogliśmy przebyć po specjalnie przygotowanej zjeżdżalni. Urządzono tu także laboratorium alchemika Schärfenberga, gdzie turyści mogą wysłuchać opowieści o arszeniku, prawdopodobnie wykorzystywanym do podtruwania Napoleona. Podziwialiśmy spływający z niewielkiej pochylni podświetlony 8 m (jedyny w Polsce) podziemny wodospad.

Myślimy ze wycieczka wszystkim się podobała i że będziecie wspominać ją miło. Prosimy o więcej takich wycieczek.

z57

z567 maja odbył się w naszej szkole pokaz iluzjonistyczny. Młodzieży bardzo podobał się pokazy magika, a najbardziej wspominali lewitację oraz magiczną skrzynię.

14 maja 2014 r. Adam Stryjakiewicz z klasy 2 s przeszedł wojewódzkie eliminacje do Festiwalu Piosenki Europejskiej – Racibórz 2014. W Festiwalu uczestniczyć będą także przedstawiciele partnerskich powiatów Powiatu Raciborskiego z Niemiec i Ukrainy oraz młodzież z Republiki Czeskiej. Gratulujemy i trzymamy kciuki :)!!!

15 maja w Gimnazjum nr 24 im. Henryka Jordana w Zabrzu zorganizowało  uczniom możliwość spotkania i rozmowy z prof. Jerzym Buzkiem. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klas: I, II i III pod opieką Pana Jarka.

z64

z65

W maju chłopaki jak i nasze wysportowane dziewczyny wzięły udział w turnieju piłki nożnej „Coca Cola Cap 2014″. Dziewczyny bez trudu przeszły pierwszą rundę lecz w drugiej na przeszkodzie stanęła im  drużyna dziewczyn z Bytomia, ale to z jaką radością i wysiłkiem grały dziewczyny spowodowała to ze jesteśmy z nich dumni. Dziewczyny oby tak dalej życzymy dalszych sukcesów sportowych jak i naukowych. W skład naszej damskiej reprezentacji w piłce nożnej zaliczają się:

Wiktoria Ziob, Kesja Bartyla, Roksana Myszkowska, Paulina Niemczyk, Julia Wycisk, Alicja Staszkiewicz, Paulina Sitarska, Marta Chmara, Wiktoria Barabasz, Nikola Cesarz, Roksana Buczyńska :) Bravo!!!!

22 maja uczniowie pod opieką p. Dyrektora zorganizowali występ dla z okazji Dnia Matki.

z71 z72 z73

30 maja Pani Basia zabrała Sandrę Wróblewską i Paulinę Sitarską na rozgrywki siatkówki plażowej. Dziewczyny dały z siebie wszystko lecz  stres i chęć wygranej zrobiła swoje. Nasze  zawodniczki niestety pomimo chęci i umiejętności przegrały, lecz ich duch walki pozostał z nimi do końca.  Życzymy powodzenia w dalszych rozgrywkach i gratulujemy ducha walki. :)

W czwartek 29 maja Pan Dyrektor wraz ze swoimi talentami pojechał na ogłoszenie wyników konkursu i rozdanie nagród  piosenki żeglarskiej. Pan Dyrektor i jego grupa artystyczna zajęli 3 miejsce. Jesteśmy dumni z tego ze nasza szkoła nie tylko odnosi sukcesy sportowe ale również i artystyczne.

z74

7 czerwca w Finale Festiwalu Piosenki Europejskiej w Zamku Piastowskim w Raciborzu uczeń klasy 2 s zdobył wyróżnienie! Podczas finału wystąpili młodzi i utalentowani wokaliści z Polski, Niemiec i Republiki Czeskiej. Zaprezentowali utwory w językach narodowych oraz dowolnym języku europejskim. Gratuluje i życzymy kolejnych sukcesów.

z75

11 czerwca w naszej szkole odbył się Dzień Unii Europejskiej zorganizowany przez Panie uczące języków obcych. To czas kiedy uczniowie wykazać się muszą dokładną znajomością geografii, kultury, tradycji, jak również kulinariów państw Unii. W rywalizacji klas pierwsze miejsce zajęli uczniowie klasy 1cs, którzy przybliżyli nam Belgię. Drugie miejsce przypadło uczniom z klasy 2a, którzy zaprezentował swój sposób widzenia niemieckiej kultury.

z69 z70

Dnia 16 czerwca 2014 r. uczniowie pod czujnym okiem opiekunów p. Nawrat-Żebrowskiej, p. Lisaj, p. Matysek i p. Karpińskiego wybrali się na wycieczkę do Stadniny Koni. Każdy z nas mógł doświadczyć jazdy konnej. Było ognisko, super koniki, świetna zabawa :) można było postrzelać z wiatrówki. Wszyscy wróciliśmy do domu zadowoleni i bogatsi w umiejętności jeździeckie i strzeleckie … :)

z67z68

23 czerwca uczniowie klasy 2 a wraz z wychowawcami p. Eweliną i p. Jarkiem wybrali się na wycieczkę przyrodniczą w ciekawe i atrakcyjne miejsce do Śląskiego Paku Zoologicznego, aby tam obserwować zwierzęta różnych stron świata. Uczniowie mogli zobaczyć słonie, hipopotamy, lwy, niedźwiadki, figlarne małpki oraz dostojne żyrafy. Uśmiechnięci i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.